המילה ניתוח מעלה חשש אצל הרבה אנשים. הסיבה לכך פשוטה – אל ניתוח לא פעם נלווים סיבוכים, ישנן תופעות לוואי ותקופת החלמה ולכן, אפשר להבין את הפחדים. אולם ישנם ניתוחים פשוטים, וישנם ניתוחים מורכבים יותר. ניתוח להסרת משקפיים באמצעות לייזר למשל, אינו בעל אותו המשקל כמו ניתוח כירורגי מסובך ולכן אם פחד מניתוח הוא זה שמוביל להימנעות מהתהליך, הנה כמה דרכים בעזרתן תלמדו איך להתגבר על הפחד הסרת משקפיים בלייזר.

איך להתגבר על הפחד הסרת משקפיים בלייזר ?

ראשית כל מה יכול להוביל לפחד מניתוח?

ישנם גורמים רבים אשר יכולים להשפיע על פחד מניתוחים מכל סוג, בין אם ניתוח הסרת המשקפיים בלייזר ובין אם כל ניתוח אחר. גורמים אלו יכולים להיות קשורים בטראומות מן העבר, כמו ניתוח שלא צלח, מהמחשבה על הלא נודע או על הסכנה האפשרית במהלך הניתוח ותחת ההרדמה ובגורמים נוספים אחרים. על כל אחד הפחדים משפיעים בצורה שונה, לרוב יש להם גם תופעות נלוות המתבטאות בסממנים פיזיים כמו הזעה, בחילה, דופק מואץ, סטרס וכיוצא בזה.

כל המרבה במידע הרי זה משובח

פנייה לייעוץ מקצועי זוהי הדרך הראשונה אשר בעזרתה ניתן להתגבר על הפחד הראשוני מניתוח. באמצעות ייעוץ מטעם המומחים הטובים ביותר בתחום, ניתן לקבל תמונת מצב רחבה יותר, ללמוד יותר פרטים על ההליך הצפוי ולהבין על תקופת ההחלמה ומה היא דורשת. לא סתם אומרים שידע הוא כוח. בעזרת ידע מקדים אפשר להרגיש ביטחון רב יותר ולהיות מוכנים נפשית לתהליך.

איך להתגבר על הפחד הסרת משקפיים בלייזר
הסרת משקפיים בלייזר

 

 

 

 

קבלת המלצות ממטופלים אחרים

דרך נוספת להרגיש יותר נינוחים ובטוחים לפני ניתוח הסרת משקפיים בלייזר היא על ידי קבלת המלצות ממטופלים. כמובן שישנם אנשים נוספים אשר סובלים מליקויי ראייה ועברו ניתוח דומה. הם יכולים לספק פרטים קונקרטיים אודות התהליך, להמליץ על רופא מסוים או על קליניקה בה הייתה להם חוויה טובה ולא פחות חשוב – חוויה נושאת תוצאות, בה הם היו שותפים לניתוח שעבר בהצלחה ואפשר להם לשוב ולראות טוב יותר, ללא הצורך במשקפיים.

מעטפת תמיכה של משפחה וחברים

לא פעם החשש העיקרי מניתוח נובע בעקבות המחשבה על תקופת ההחלמה ועל תופעות הלוואי שעלולות להיות כלולות בתהליך. לכן, חשוב בטרם עת, לארגן מעטפת תמיכה של בני המשפחה שיעזרו במטלות הבית השונות, בתחזוקה ובטיפול בזמן שאתם עסוקים בהחלמה. לתמיכה של המשפחה ישנה השפעה פסיכולוגית גדולה, היא יכולה לתרום לתחושת הביטחון ולהרגעת הפחדים.

ייעוץ פסיכולוגי – במידה והפחדים משתלטים

לעתים מקורם של הפחדים עמוק יותר ובא לידי ביטוי בהיבטים נוספים בחיים. פנייה אל ייעוץ פסיכולוגי יכולה לשנות את תפיסת העולם, לעזור להבין את הסיכונים הכרוכים בתהליך כמו הסרת משקפיים בלייזר ולהאמין בצוות הרפואי, שיעשה את הטוב ביותר שיכול, על מנת להוביל להצלחת ההליך.

בחירת הדרך המתאימה ביותר כדי להתגבר

במידה וליקוי הראיה משפיע באופן ניכר על איכות החיים, יש לשקול ניתוח להסרת המשקפיים עם לייזר כפתרון. במידה ומתלבטים או חוששים, ישנן דרכים רבות באמצעותן ניתן להתגבר על הפחד, כאשר על כל אחד לבחור את הדרך שמתאימה לו. לעתים אין חכם כבעל ניסיון והדרך להתגבר על הפחד היא על ידי התנסות נטו, פעמים אחרות טיפול הוא זה שיעזור. אולם בכל דרך שנבחרה, על מנת להרגיש בה ביטחון, חשוב להיות ערוכים, ללמוד את כל הפרטים הנלווים אל ההליך וקשורים בו.

אין ספק שתפקידו של הצוות הרפואי הוא לספק לכם את כל המידע הדרוש, כדי שיתאפשר לכם לדעת להיכן אתם נכנסים. לכן תיאום פגישת ייעוץ עם מומחים בתחום יכולה לספק את כל הידע לו זקוקים כדי להיערך בהתאם, להיות מוכנים לניתוח ולהתגבר על הפחדים.

כמה דברים לגבי מחיר ועלויות

בכל הנוגע לעלות ניתוח להסרת משקפיים בלייזר, תוכלו לבדוק עם קופת החולים שלכם לגבי סבסוד והשתתפות עצמית המגיעה לכם מקופת החולים. לא כל קופות החולים מסבסדות הסרת
משקפיים אך מרביתם כן. למשל:  חברי קופת חולים מכבי אשר חברים ומנויים למכבי שלי.
חברי קופת החולים לאומית נהנים מהשתתפות עצמית נמוכה במיוחד המסתכמת בכ-8000 שקלים בממוצע.
חברי קופת החולים מאוחדת מסבסדת אף היא ניתוח זה ב2 שיטות עיקריות והם :
לאסיק ו-PRK ומחיר השתתפות עצמית של המבוטחים תחת "מאוחדת שיא" או "מאוחדת עדיף" מסתכם בכ-7.500 שקלים.
רוצים לקרוא על כל עוד? כנסו למאמר בנושא זה הסרת משקפיים בלייזר דרך קופות החולים

רוצים לקבל מידע עדכני ומקצועי בנושא זה? חסכו מכם זמן יקר בחיפוש
עבור תשובות  ממטופלים אחרים שלא בהכרח עם אותה בעיה בדיוק ותנו לנו לעזור! 
על מנת לקבל עזרה בנושא  יש להשאיר פרטים בטופס צור קשר באתר
ונציגנו ישמחו לענות על כל שאלה!!

השירות שאנו מספקים לגולשים ללא עלות וללא התחייבות !!

לשיחה קצרה על הטיפול שלכם - מלאו את הפרטים​

השאירו לנו את הפרטים שלכם ונציגנו יתקשרו אליכם מיד לספק לכם מידע מהיר ומקצועי, מחירים ושירות השוואת מחירים.