ניתוחי לייזר לטיפול בגלאוקומה מקוטלגים על פי סוגי הגלאוקומה הקיימים.

טיפול בגלאוקומה באמצעות לייזר – טיפול טרבקולופלסטי

הטיפול הטרבקולופלסטי (מוכר גם כטיפול SLT, ALT, LTP) נחשב טיפול הלייזר המיועד עבור גלאוקומה זווית פתוחה. מטרת הטיפול היא להפחית לחץ תוך עיני על ידי סיוע הניקוז של נוזל העין בעזרת הטבה בתפקוד של פתחי הניקוז. טיפול זה נמשך עד עשרים דקות ללא צורך באשפוז אלא בהמתנה של שעה עד לשחרור. לאחר הטיפול יש צורך במתן תרופות המיועדות להגנה מפני לחץ תוך עיני על בסיס קבוע.

אצל 75 אחוזים מהמטופלים מורגש כי הלחץ התוך עיני הופחת, אך חשוב לציין כי קיימים מקרים בהם עולה הלחץ בחזרה לאחר כחמש שנות הצלחה. ברוב המקרים ניתן לחזור על הטיפול ולהשיג הצלחה פעם נוספת.

טיפול אירידוטומי

טיפול לייזר אירידוטומי (הטיפול מוכר גם בשמותיו: אירידקטומיה, אירידוטומיה, אירידקטומי, PI, LPI) נחשב מקובל מאוד במסגרת מצבים בהם מתגלה גלאוקומה בעין בעלת זווית צרה. עין זו נחשבת בעלת סיכון גבוה להתקף אינטנסיבי של המחלה. מטופלים משני סוגים יכולים להזדקק לטיפול זה: מטופלים ללא בעיות עיניים קודמות הנדרשים לטיפול בהמלצת הרופא המטפל ללא רקע מורגש ומטופלים שנמצאים במהלך התקף או שחוו אחד בעבר.

טיפול בגלאוקומה באמצעות לייזר

בהתקף עולה לחץ העין בצורה חריפה ובמהירות, והוא מלווה בכאב עוצמתי ובטשטוש ראייה. על פי רוב יופנה המטופל לחדר המיון תוך שהוא סובל גם מכאבי ראש, מבחילות ומהקאות. הטיפול התרופתי הניתן נחשב אינטנסיבי וחזק, ולאחר שהלחץ יורד מעט ניתן גם טיפול הלייזר: הרופא מבצע חירור בתוך העין המיועד לאיזון הלחץ ללא  צורך באשפוז. משום שקיים סיכון של חמישים אחוזים כי העין השנייה תפתח את אותו ההתקף, מומלץ לבצע את החירור גם בעין השנייה כפעולה מונעת.

כיצד מתנהל טיפול לייזר בגלאוקומה?

טיפול הלייזר אינו מצריך ביקור בבית החולים אלא במרפאת מומחים לעיניים. הטיפול דורש הרדמה מקומית המבוצעת על ידי טפטוף טיפות בעין. הכאב אינו גדול ועל פי רוב חוזר המטופל אל ביתו לאחר כל סוג טיפול בלייזר לכל סוג גלאוקומה. אין צורך בזמן מנוחה לעין וניתן לחזור לאחר כשעתיים, פחות או יותר, לפעילות סדירה ויום למחרת לשוב לעבודה. ניתוח הלייזר אינו חודרני, לא מבוצעת פעילות כירורגית בעין ואין צורך בסטריליות ברמת חדרי ניתוח.

עבור מי מיועד טיפול לייזר בגלאוקומה?

לאחר בדיקה מקיפה ויסודית יכול הרופא המומחה לקבוע האם המטופל כשיר לטיפול בלייזר. לא כל מטופל מתאים לטיפול מסוג זה וכל תיק רפואי נבדק בקפידה. הקריטריונים הנלקחים בחשבון הם סוג המחלה, מידת הלחץ התוך עיני, צורת העין, ההיסטוריה הרפואית של עין המטופל, הנזק הקיים בעצב הראייה, גילו ומצבו הבריאותי של המטופל (סכרת וכדומה), מחלות אחרות בהן העין לוקה (העדשה, אזור הניקוז, קטרקט וכדומה).

מה לגבי אחוזי הצלחה?

טיפול הלייזר מתבצע בהצלחה מרובה כבר כמה עשורים. רמת הסיכון של טיפול הלייזר בעין נמוכה מאוד והניתוח נחשב בטוח. כיום מדובר באיזון המחלה ובתיקון פגמים המסייעים לעין לשמור על מצב קבוע ללא החמרה.

חשוב לזכור כי כל למחלת גלוקומה קיים טיפול לייזר ייעודי לה, ולכן החשיבות בהתייעצות עם רופא מומחה בתחום הנה משמעותית והרת גורל. ייתכן מצב בו עין ימין תקבל טיפול שונה מעין שמאל. אם עולה הספק מומלץ לבקש חוות דעת נוספת.

לשיחה קצרה על הטיפול שלכם - מלאו את הפרטים

השאירו לנו את הפרטים שלכם ונציגנו יתקשרו אליכם מיד לספק לכם מידע מהיר ומקצועי, מחירים ושירות השוואת מחירים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לשיחה קצרה על הטיפול שלכם - מלאו את הפרטים​

השאירו לנו את הפרטים שלכם ונציגנו יתקשרו אליכם מיד לספק לכם מידע מהיר ומקצועי, מחירים ושירות השוואת מחירים.