כיום בשוק ישנן מגוון רחב של טכניקות להסרת משקפיים, אשר נבדלות אחת מן השנייה בפרמטרים רבים. באם הנכם נמצאים לפני הליך הסרת משקפיים בלייזר, לבטח נחשפתם לכמות רבה של טכניקות, אשר כל אחת מתהדרת בכך שהנה הטובה והבטוחה ביותר. טכניקת PRK (Photo Refractive Keratotomy) הינה הראשונה והוותיקה ביותר מבין כלל השיטות, ובעוד ישנן נוספות ומתקדמות יותר בשוק, נחשבת לפופולריות ובטוחה במיוחד גם כיום.

במאמר זה נסקור בפניכם את מלוא המידע אודות הטכניקה; למי מתאימה, מחיר ממוצע, תופעות לוואי ידועות וכן משך החלמה ממוצע. חשוב להדגיש – טרם הבדיקה יש לערוך בדיקת התאמה מקיפה, אשר מאשרת את התאמתכם לעבור את הטיפול. אנו מזמינים אתכם לקרוא את תוכן המאמר בעיון.

ניתוח הסרת משקפיים PRK

ניתוח הסרת משקפיים PRK מידע רלוונטי

כאמור, השיטה הינה וותיקה, למעשה הראשונה, ונמצאת בשימוש מעל ל-15 שנה. הטכניקה מתבססת על הסרה של השכבה הדקיקה של העין – אפיטל – ולאחר מכן שיוף הקרנית במטרה לשנות את קמירותה. יתרונה הגדול של הטכניקה הינו בכך שהטיפול מתבצע אך ורק על השכבה העליונה של העין, ובכך הסיכון בפגיעה נמוך משמעותית לעומת טכניקות אחרות.
במהלך הטיפול, יבקש הרופא מן המטופל לא לזוז ולמקד את מבטו אל עבר נקודה אדומה היוצאת מן המכשיר. במהלך אותה דקה מתבצע שיוף הקרנית, ומתקבלת צורתה החדשה והקעורה. במרב המקרים לאחר הטיפול תונח על העדשה המנותחת עדשה טיפולית, אשר מטרתה להגן על העין ולמנוע כניסת לכלוך אשר עלול לגרום לזיהום (עדשה זו מוסרת לאחר מספר ימי התאוששות).
ניתן למנות שלוש טכניקות שונות לביצוע הסרת משקפיים בשיטה זו, אשר נבדלות אחת מן השנייה באופן הסרת שכבת האפיתול:
PRK Alcohol: כשמה של טכניקה כן היא, כלומר הסרת שכבת האפיטל טרם הניתוח מתבצעת על ידי המסתה באמצעות אלכוהול בריכוז גבוה.
Super PRK: השיטה המתקדמת ביותר, בה הסרת האפיטל מתבצעת בשימוש קרן לייזר, נחשבת למתקדמת ולחדישה במיוחד (וזאת בה מתבצע השימוש הרחב ביותר).
PRK Manual: הסרת השכבה מתבצעת באופן ידני, באמצעות גירודה הפיזי. יש להדגיש כי כיום שיטה זו כמעט ואינה מיושמת, בעיקר עקב כך שנחשבה למסוכנת ולכזאת המלווה בתופעות לוואי משמעותיות.

יתרונות הטכניקה

העיקרי שביתרונות ניתוח הסרת משקפיים PRK הינו בכך שהטיפול מתבצע על השכבה העליונה ביותר של העין (האפיטל), ומכאן שרמת הסיכונים ותופעות לוואי מצטמצמת באופן משמעותי. מדהים לראות כי אף על פי שהטכניקה הינה מהוותיקות בשוק, נחשבת לאחת הפופולריות ביותר, ומכאן כוחה הרב.
לאחר ניתוח הסרת משקפיים PRK לרב יורגש כאב לא מבוטל בימים הראשונים, ואף תחושת פנטום של גוף זר המצוי בעין. משך ההחלמה מן ההליך הינו מהיר מאוד (מספר ימים בודדים), אשר במהלכם, וגם לאחר מכן, חשוב מאוד להקפיד להישמע להוראות הרופא; להימנע מחשיפה ממושכת לשמש וכן להקפיד על הזלפת טיפות האנטיביוטיקה וכן תחליפי הדמעות. בנוסף זכרו כי יש לעבור בדיקת התאמה מקיפה לטכניקה טרם תימצאו מתאימים לעוברה.

לשיחה קצרה על הטיפול שלכם - מלאו את הפרטים

השאירו לנו את הפרטים שלכם ונציגנו יתקשרו אליכם מיד לספק לכם מידע מהיר ומקצועי, מחירים ושירות השוואת מחירים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לשיחה קצרה על הטיפול שלכם - מלאו את הפרטים​

השאירו לנו את הפרטים שלכם ונציגנו יתקשרו אליכם מיד לספק לכם מידע מהיר ומקצועי, מחירים ושירות השוואת מחירים.