advanced surface ablation היא שיטה להסרת משקפיים ללא התערבות כירורגית הדורשת חיתוך בחלקי העין. התיקון של הראייה נעשה על ידי מגע חיצוני בעין בלבד.

הסרת משקפיים בשיטת asa – למי מיועדת שיטת asa?

הסרת משקפיים על ידי שיטה זו מועילה לבעלי מספר נמוך, לאנשים בעלי קרנית שאינה עבה דיו לטיפול אחר ולמי שהסרת משקפיים על ידי תהליך פולשני אינו מתאים.

מה כולל התהליך הטיפולי?

לאחר חמש עשרה דקות בלבד וללא כאב מסתיים התהליך. בתחילתו מורדמת העין ע"י טיפות הרדמה והכאב נחסך. באמצעות מכשיר הלייזר מוסרת שכבת האפיתל הדקה המורכבת תאים ומכסה את הקרנית. הקרנית אינה נפגעת ושכבת האפיתל המוסרת מתחדשת במהירות.

הסרת משקפיים בשיטת asa

לאחר סיום הניתוח מורכבת על העין עדשה טיפולית ללא מספר שתפקידה לסייע בכאב מקומי ובתחושת אי הנוחות אם קיימים, ולהגן על העין. מומלצת מנוחה מלאה יום לאחר ההליך משום הראייה המטושטשת המתלווה לשלב זה.

הוראות החלמה

מכיוון שהראייה באופן טבעי עלולה להיות מטושטשת לאחר ההליך, מומלץ להימנע מנהיגה ומפעולות נוספות שאולי יאמצו את העין למשך שלושה ימים לפחות. אי הנוחות והכאב שייתכן ויחוש האדם המטופל יחלפו תוך כמה ימים והשיפור בראייה יורגש, אם כי חשוב לציין כי תוצאות סופיות ניתן לחוש לפעמים רק לאחר כחצי שנה.

מהם היתרונות של שיטת asa להסרת משקפיים?

כאמור, הסרת התאים מעל החלק העליון של הקרנית מאפשרת הליך שאינו כירורגי הדורש לכל היותר ספוגיות בלבד, לכן אין חשש לחיתוך קרנית שאינו נכון- ארוך, קצר, שאינו אחיד כפי שעלול להתרחש בשיטת LASIK  להסרת משקפיים בה עולה הצורך בחיתוך.

אין סיכון ל-"קפל" בשכבת המתלה, ומשום שאין מדובר בהליך כירורגי האפשרות לזיהום קטנה באופן משמעותי. כמו כן, לא קיים מצב של הגברת הלחץ התוך-עיני. זאת ועוד, ידוע כי קרנית עבה עמידה יותר בפני מחלות עיניים ובפני פגיעות כתוצאה ממכות חיצוניות. הקרנית לאחר הליך asa נותרת כפי שהיא ולא נעשית דקה יותר, עובדה המועילה במיוחד לבעלי קרנית דקה כבסיס.

חשוב לציין כי בחלקה החיצוני של הקרנית קיימת שכבת עצבים האחראית על יצירת הדמעות. שכבה זו נותרת שלמה משום שלא מתקיים חיתוך, עובדה המורידה את האפשרות ליצירת תופעת לוואי של יובש בעיניים לאחר ניתוח או התערבות להסרת משקפיים.

כאמור, החלק המוסר בעת ההליך הם תאי האפיתל מעל הקרנית, אך מצב בו הקרנית תיוותר חסרת יציבות הוא מאוד נמוך. תאים אלה מתחדשים במהירות: לאחר שלושה ימים הם כבר מייצרים שכבה. ההליך מתרחש על ידי מכשיר לייזר ייעודי בלבד בצורה מדויקת ומהירה יחסית ללא נגיעה בקרנית העלולה לגרות אותה.

חסרונות שיטת ASA

משך ההחלמה ארוך יותר מאשר שיטת LASIK  להסרת משקפיים. גם חוסר הנוחות המורגשת בעין גדולה יותר לעומת שיטה זו. ייתכן מצב נדיר של עכירות הקרנית ארבעה עד שמונה חודשים לאחר הניתוח למטופלים בעלי מספר גבוה. זו עלולה לגרום לנסיגה של הראייה חזרה למשקפיים או לטשטוש גדול יותר. טיפות סטרואידים במהלך החודשיים הראשונים יכולים לסייע להרחקת התופעה או להחלשתה אם תופיע.

למידע נוסף בנוגע לשיטות הסרת משקפיים בלייזר, השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

השירות אינו כרוך בעלות וללא התחייבות מצדכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לשיחה קצרה על הטיפול שלכם - מלאו את הפרטים​

השאירו לנו את הפרטים שלכם ונציגנו יתקשרו אליכם מיד לספק לכם מידע מהיר ומקצועי, מחירים ושירות השוואת מחירים.