ניתוח קטרקט החלמה הנו מאמר הנכתב על ידי גורם מקצועי, מיומן ומוכר מאד בקרב מנתחי עיניים. קטרקט, או בשמו העברי – ירוד, משמעותו עכירות בעדשת העין. עכירות העדשה נגרמת לרוב באופן טבעי עם חלוף השנים, ועל כן הקטרקט הוא תופעה כה שכיחה בקרב מבוגרים. לצד הקטרקט הנגרם באופן טבעי, ישנם סוגי קטרקט שונים כמו קטרקט מולד, קטרקט הנובע ממחלות כמו סכרת וקטרקט הנגרם מחבלה בעין בעקבות פגיעה פיזית, שימוש בתרופות וסטרואידים או צריכת אלכוהול וסמים. אלו יכולים לפגוע גם בגילאים צעירים יותר. למידע מקצועי מקיף, כל שעליך לעשות הוא להשאיר פרטים בטופס המצורף ונדאג שיחזרו אליך ממיטב המרפאות המובילות בארץ. איננו גובים על כך כסף ואינכם מתחייבים לטיפול כל שהוא.

מהו הליך ניתוח הקטרקט ?

כתוצאה מעכירות העדשה חווים הסובלים מקטרקט ירידה קלה עד קשה בחדות הראייה, ובראיית הצבע (רבים מדווחים על גוון/צללית חומה).

ניתוח קטרקט החלמה

לאחר ניתוח קטרקט החלמה מתרחשת בשלבים

לאחר ניתוח קטרקט ישנם לעתים קרובות כאבים קלים המורגשים לכמה שעות וניתן לטפל בהם באמצעות משככי כאבים ביתיים כמו איבופרופן או אדוויל. לרוב מדווחים על חזרה לשגרה מלאה כבר כעבור יום עד יומיים. חדות הראייה המשופרת מורגשת כבר כעבור יום, אך החדות המיטבית לרוב נחווית כעבור 4-6 שבועות.

לשיחה קצרה על הטיפול שלכם - מלאו את הפרטים

השאירו לנו את הפרטים שלכם ונציגנו יתקשרו אליכם מיד לספק לכם מידע מהיר ומקצועי, מחירים ושירות השוואת מחירים.

ניתוח קטרקט החלמה – המלצות לתקופת ההחלמה

מומלץ בשבוע הראשון לכסות את העין ע"י משקפיים או מגן עיניים. בנוסף, יש להימנע כשבועיים ממאמץ פיזי, חשיפה לאבק וללכלוך. אין ללכת לים או לבריכה, ויש להיזהר שלא לגעת בעין, גם מתוך שינה, שכן לחיצה על העין עלולה לפגוע בהליך הניתוח. בשבועות שלאחר הניתוח יש להזליף טיפות אנטיביוטיות על מנת להימנע מזיהומים אשר ייפגעו בהליך. בנוסף, עדיף להימנע ככל האפשר מתנועות כמו מתיחות או התכופפות מעבר למותניים. פעולות אלו יוצרות לחץ על העין העלול לפגוע בקליטת העדשה.

ניתוח קטרקט תופעות לוואי סיכונים וסיבוכים

ניתוח קטרקט נחשב מההליכים הרפואיים הבטוחים ביותר. כ-98% מהניתוחים מבוצעים ללא סיבוכים כלשהם וכמובן ללא פגיעה בראייה. תופעה מוכרת לאחר ניתוח הקטרקט היא אובדן ביכולת המיקוד הנובעת מכך שהעדשה המלאכותית אינה גמישה כמו זו הטבעית. השיפור הניכר בראייה מפצה על פגיעה זו.

תופעת לוואי – קטרקט משני

הקטרקט אינו יכול לחזור לאחר ביצוע הניתוח כיוון שהעדשה המלאכותית נשארת שקופה תמיד. עם זאת, בקרב חלק מהמטופלים מתרחשת תופעה הנקראת קטרקט משני הנובעת מהתעכרות הקופסית האחורית המושארת בניתוח הקטרקט.

הטיפול בקטרקט משני הנו הליך חיצוני קצר ופשוט ביותר אשר אינו דורש אשפוז. הוא נקרא קפוסלוטומיה ומבוצע באמצעות לייזר YAG.

הסרת משקפיים בלייזר>>

בשונה מהטיפול בקטרקט, המתמקד בעדשה, הליך הסרת משקפיים בלייזר מתמקד בקרנית. מרב פגיעות הראייה הנפוצות כמו קוצר ראייה (מיופיה), רוחק ראייה (היפראופיה) וצילינדר (אסטיגמציה) ניתנות לטיפול ע"י תיקון הקרנית באמצעות טיפול לייזר.

הליך הסרת המשקפיים בלייזר עלול להצטייר כמרתיע, שכן חוש הראייה הוא החוש עליו אנו מסתמכים יותר מכל יתר החושים. עם זאת, בדומה לניתוח הקטרקט, הסרת משקפיים באמצעות לייזר הוא הליך בטוח ביותר ומלווה בבדיקת התאמה מקיפה אשר מטרתה לוודא התאמה לתהליך. כ-70% מהאוכלוסייה מתאימים להליך הסרת משקפיים בלייזר. יחד עם ליווי צמוד ומתן הוראות ברורות כיצד יש לנהוג טרם ואחרי הליך הסרת המשקפיים, אחוזי ההצלחה מתקרבים ל-100%.

שירותים קשורים:

נשמע מעניין, היכן אוכל לקבל מידע נוסף?

הראייה היא החוש המרכזי עליו אנו נשענים על מנת לחוות את עולמנו. ניתן עוד היום לעשות את הצעד הראשון לשיפורה אולם הליכים רפואיים הם אינם עניין של מה בכך. ע"י השארת פרטים בטופס המצורף, נוודא כי המרפאות המקצועיות והמתאימות ביותר יחזרו אליך עם מענה לכל שאלותיך בנוגע לניתוח קטרקט החלמה, מידת התאמתך לניתוח ופרטים חשובים.

השירות אינו כרוך בתשלום וללא התחייבות !! צור קשר!

לשיחה קצרה על הטיפול שלכם - מלאו את הפרטים

השאירו לנו את הפרטים שלכם ונציגנו יתקשרו אליכם מיד לספק לכם מידע מהיר ומקצועי, מחירים ושירות השוואת מחירים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לשיחה קצרה על הטיפול שלכם - מלאו את הפרטים​

השאירו לנו את הפרטים שלכם ונציגנו יתקשרו אליכם מיד לספק לכם מידע מהיר ומקצועי, מחירים ושירות השוואת מחירים.