ראייה לקויה גורמת לירידה באיכות החיים ברמות אובייקטיביות מעשיות. אדם בעל לקות ראייה חמורה עלול להתקשות בתפקוד עצמאי, ובעיות בראייה עלולות לייצר גם בעיות נפשיות עד כדי דיכאון. הגורמים לקשיים בתחום הראייה מגוונים, חלקם מקורם בתורשה, חלקם נגרמים בשל תאונות וגיל מתקדם וחלקם מקורם במחלות. כיום ישנה אופציה שכדאי לשקול, ונקראת השתלת טבעות לקרנית בשיטת ferrara.

השתלת טבעות לקרנית בשיטת ferrara

אחד מחלקי העין העלולים לגרום ללקות בראייה היא הקרנית. הסיבות לפגיעה בקרנית יכולות להיות דלקות וזיהומים, צלקות בשל פציעות בקרנית, סיבוך ניתוח קטרקט, דחיית השתלת קרנית אורגנית, מחלת קרטוקונוס ועוד.

מהי הקרנית?

בחלק הקדמי של העין נמצאת הקרנית- חלק שקוף המגן על העין. תפקידה לאפשר את מיקוד הראייה שנוצר על ידי שבירת קרני האור עליה היא אחראית. בקרנית אין כלי דם והיא מתפקדת תודות לדיפוזיה של נוזל הדמעות. השקיפות שלה היא תנאי הכרחי לראייה תקינה. כאשר היא תקינה עוברות קרני האור כהלכה, מרוכזות ומתנקזות ברשתית. המידע ממשיך הלאה אל עצב הראייה ואל המוח שקורא את התמונה. אם הקרנית עכורה יתקבל מידע כוזב ומטעה. קרנית עכורה לחלוטין לא תאפשר את קבלת המידע.

השתלת טבעות לקרנית בשיטת ferrara

כיצד ניתן להטיב את הראייה במצב בו הקרנית פגומה?

רפואת העיניים מציעה טיפולי לייזר המיועדים להסרת המשקפיים בשיטת ASA  בה מתבצע תיקון ראייה על ידי טיפול בחלק העליון של הקרנית ללא חיתוך, ובשיטת ה-LASIK  המבוצעת על החלק הפנימי של הקרנית: חיתוך החלק העליון, טיפול והחזרת החלק העליון חזרה למקומו.

ברוב המקרים טיפול בלייזר אינו נחשב כירורגי ומתבצע בהרדמה מקומית. לרוב מתבצע שינוי בקימור הקרנית. זאת על מנת לאפשר את המיקוד של קרני האור כפי שקרנית בריאה אמורה לבצע. הקרנית משויפת ומעוצבת מחדש. חשוב לציין כי מספר גבוה דורש שיוף אינטנסיבי יותר והקרנית הופכת להיות דקה יותר. קיימות תקנות כלל עולמיות הדנות בעובי המינימאלי האפשרי, זאת על מנת שתוכל להמשיך ולמלא את תפקידה כראוי.

יחד עם זאת, לא כל מטופל יכול ליהנות מאיכות הטיפול בלייזר ולעתים אינו מעוניין בכך. עבור אלה מוצעות אפשרויות אחרות: השתלת עדשה בעין מתחת לחלק העליון של העין (מתחת לקרנית). לעתים ההשתלה נעשית בחלקה האחורי של העין, תלוי במטופל ובשיקולי המומחה המטפל. השתלה זו מיועדת להטבה בראייה במקרים חמורים של קוצר ראייה או רוחק ראייה.

אופציה אחרת המוכרת בעולם הרפואה המאפשרת טיפול בקרנית היא השתלת טבעות בקרנית בשיטת ferrara . במקרה זה מחדיר המנתח המומחה טבעות דקות מאוד אל הקרנית עצמה. אותן טבעות אחראיות על שינוי מידת הקימור. הן מאפשרות מידת גמישות אשר מקנה את השיפור בראייה. שיטה זו אינה מתאימה לכל מטופל. השתלת הטבעות מתאימה לחולי קרטקונוס, בעלי אסטיגמטיזם גבוה ובעלי קרניות ארגולריות.

מהי השתלת קרנית?

במהלך הניתוח, כשעה וחצי פחות או יותר, מוחלפת הקרנית בקרנית בריאה, תורמתו של נפטר. בעת ניתוח להשתלת קרנית מתבצעת הרדמה מקומית ברוב המקרים, 16-32 תפרים מתבצעים במקום. לאחר הניתוח מוסרים התפרים בהדרגה במשך החודשים הבאים בהתאם להחלמת הקרנית. כמה חודשים לאחר הניתוח יחוש המטופל טוב יותר וראייתו תחל לשוב אליו.

כיום מתאפשרים ניתוחים מתקדמים בהם מוסר החלק החולה בלבד של הקרנית על ידי שימוש בלייזר. התקדמות זו מאפשרת שחזור ראייה מהיר יותר משום החתך המזערי. חשוב לציין כי במקרים קיצוניים גוף המטופל דוחה את הקרנית האורגנית. במקרה זה נעשה שימוש בקרנית מלאכותית.

רוצים לשמוע עוד בנושא? זה הזמן להשאיר פרטים וליהנות משירות אישי ומקצועי.

השירות ללא עלות וללא התחייבות!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לשיחה קצרה על הטיפול שלכם - מלאו את הפרטים​

השאירו לנו את הפרטים שלכם ונציגנו יתקשרו אליכם מיד לספק לכם מידע מהיר ומקצועי, מחירים ושירות השוואת מחירים.