המדריך לבחירת עדשות מגע

עדשות מגע הפכו לפתרון אסתטי ובריאותי עבור לא מעט אנשים שהחליטו לזנוח את המשקפיים ולעבור לפתרון פחות נראה לעין. שוק עדשות המגע הפך בעקבות כך לשוק מגוון יותר וההתלבטות באיזו עדשה לבחור הופכת קשה יותר. אלו הם הדברים שצריך לדעת כאשר בוחרים עדשות מגע חדשות.

סוג העדשה

ישנם כמה סוגים של עדשות שנבדלים ביניהם לפי שתי קטגוריות עיקריות: עדשות חד פעמיות ועדשות קבועות : עדשות חד פעמיות יכולות להיות מסוגים שונים: עדשות מגע יומיות , שבועיות, דו שבועיות או חודשיות, בהתאם לחברה שמציעה את השירות ולסוג העדשה שאתם רוצים לרכוש, ניתן גם לשלב עדשות מגע צבעוניות יחד עם צילנדר. היתרון של עדשות מגע חד פעמיות הוא שהן לא צוברות לכלוך לאורך זמן, אין צורך לנקות אותן באופן קבוע (בעיקר כשמדובר בעדשות יומיות שמחליפים מדי יום), הן דקות יותר מעדשות קבועות והן מתאימות גם למי שזקוק לעדשות מולטיפוקל, אך לא למי שזקוק לעדשות לתיקון צילינדר. רצוי לציין שמי שזקוק לעדשות מולטיפוקל ימצא פחות אפשרויות. עדשות קבועות הן עדשות המיועדות לשימוש מדי יום, הן דורשות ניקוי של העדשה והשרייה בתמיסת ניקוי וחיטוי, בהתאם להוראות האופטומטריסט והיצרן. העדשות הקבועות מתאימות לשימוש בטווח זמן של בין שנה לשנתיים והן מתאימות גם לבעלי צילינדר. החסרון של עדשות קבועות הוא ביוקר תמיסות הניקוי ובעובדה שככל שמשתמשים באותה עדשה זמן רב יותר כך גם יש חשיפה גדולה יותר לגירויים שונים.

עדשות קשות ורכות

חלוקה נוספת של סוגי עדשות מגע היא חלוקה לעדשות קשות ורכות. עדשות מגע קשות מתאימות בדרך כלל לשימוש קבוע והעדשות הרכות הן העדשות החד פעמיות והתקופתיות, שמורכבות באופן יומיומי, דו שבועי, חודשי וכדומה. כאשר האופטומטריסט מציע לכם עדשות קשות או רכות, הוא מתייחס לאיכות העדשה לפי שני סטנדרטים עיקריים. הראשון הוא כמה מים יש בעדשה. ככל שהאחוז של המים גבוה יותר, כפי שבדרך כלל אפשר למצוא בעדשות רכות, כך גם מעבר החמצן לעין טוב יותר ונמנעת תחושת הגירוי. בעוד שהעדשות הקשות יכולות לעיתים קרובות ליצור יובש וגירויים.

איכות היצרן

כשמדובר בבחירת עדשות מגע לא כדאי לבחור דווקא לפי המחיר. לא תמיד היצרן שמציע את המחיר הזול ביותר הוא גם זה שיוכל להציע את האיכות הגבוהה ביותר. חשוב להכיר את ההצע שיש בחנויות ובאינטרנט, לבדוק היטב שהמוצר עומד בדרישות תו התקן ומומלץ על ידי האופטומטריסטים בישראל. אם אתם קונים עדשות רכות בפעם הראשונה מיצרן לא מוכר, ריכשו רק כמות קטנה כדי שתוכלו לוודא שאכן מדובר במוצר איכותי שמתאים לכם.

רק לאחר אבחון ובדיקת אופטומטריסט

בין אם אתם רוכשים עדשות מגע חד פעמיות או עדשות קבועות, אי אפשר לעשות זאת ללא אבחון ובדיקה של אופטומטריסט. האופטומטריסט יוכל לא רק לקבוע את מספר העדשה שאתם צריכים אלא גם לאבחן האם יש בעיות ייחודיות שדורשות שימוש בעדשה מיוחדת, או מגבילות אתכם בבחירת העדשה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לשיחה קצרה על הטיפול שלכם - מלאו את הפרטים​

השאירו לנו את הפרטים שלכם ונציגנו יתקשרו אליכם מיד לספק לכם מידע מהיר ומקצועי, מחירים ושירות השוואת מחירים.